Ull i Snørrbygda (Alvdal) – Når meieriet smalt og lensmannen sang baryton

SNØRRBYGDA (Alvdal): Det hele begynte med et smell og endte med en ysterikrise, to melkespann i lufta og en lensmann som traff en ren A på lav B. Torsdagskvelden i Snørrbygda utviklet seg til det vi i distriktskritiske kretser ynder å kalle “ei himla rot med kulturelle innslag”.
Meieriets årlege “Fetost og Felespel” gikk ikkje heilt etter planen – eller, som Arne Garli, lokal kontrabassist og deltidsmøkkbonde, uttrykte det: “Det vart meir ost enn tone, og meir røk enn luft.”
Det begynte med ei geit og endte med ei tone
Fru Drøsløkkens geit, Klara, hadde som vanleg fri adgang til festivitetene, men denne gongen fekk ho ferten av svele og uforløyst drama. Midt under Alf Rønnings improviserte folketone på sag, sette Klara i eit byks som fekk heile instrumentrekken til å bikke. Sagen forsvann inn i bassen, og scena fekk eit skeivt drag som minna om eit norrønt jordskjelv.
Publikum besto av følgjande:
Fru Hjelmås, som hadde strikka sidan ho gjekk av bussen
Odvar Snerken, som filma heile seansen med kikkerthaldar til mobilen
Menig Birger, som ikkje er menig i noko, men insisterer på tittel
Samt eit korps av koristar i ullgensarar med skrift: “Felespel før følelser”
Teknisk analyse:
Lyssetting: Ei defekt fjøslykt og éi hodelykt festa med hyssing
Lyd: Delvis levert av ein 1983 Hitachi-radio og Einar sin nesevissling
Scenografi: Tre melkespann, eit hesjestaur og eit banner med teksten “Ost er også kultur”
Lensmannens baryton
Då kaoset nådde klimaks og brunost-røyk dreiv som åndetåke over publikum, reiste lensmann Gunnar Skarvheim seg og ropa: “NÅ FÅR DET VÆRE NOK KULTUR!”
Men så, i eit plutseleg innfall av opera og gamle draumar, byrja han å synge. Og ikkje kva som helst – men Largo al factotum frå Barberen i Sevilla, på baryton, med sprukken stemme og fast blikk. Publikum reiste seg – anten i begeistring eller for å flykte.
Kulturtraume frå ‘84
Underteikna har sjølv opplevd ein felespelar med senebetennelse i Skjåk i 1984. Det var vått, det var langt, og det var seks timar med pizzafløytar og ein mann som trudde han spelte kontrabass, men bar ein vedstabel. Sammenlikna med dette var Snørrbygda nesten dans på roser, om enn med torner.
Etterspel og osterest
Ysteriet brann ikkje, men fekk ei sprekk i veggen og mista all osten sin. Klara vart stjerne. Og lensmannen? Han vart tilbudd ei rolle i Alvdal Musikallag sin neste oppsetjing: “Toget til Tolga”.
Kva gjekk eigentleg gale?
Alt og ingenting. Det heile var både ein suksess og ein katastrofe – som å sjå på ei ku føde i motlys: vakkert og traumatisk samtidig.
Lærdom:
Aldri undervurder krafta i brunost og baryton.
Tidlegare dekning: Revykatastrofen i Tuttedal (Tønsberg)
Ekstern ressurs: Wikipedia om brunost
Eg hørte at meieriet smalt så hardt at geita mi fikk melketokt!
Lensmannen sang baryton? Eg trodde han bare kunne plystre på fløyta si!
Ull i Snørrbygda, det høres ut som en fantastisk strikkeplass!
Ull i Snørrbygda høres ut som en perfekt kombinasjon av kos og kaos!
Kanskje meieriet smalt fordi de prøvde å lage ullis i stedet for iskrem!
Ull i Snørrbygda og en barytonsyngende lensmann? Dette høres ut som starten på en skikkelig god historie!
Meieriet smalt? Det var kanskje bare kua som hadde fått i seg for mye gasbind!
Jeg trodde ikke ull og snørr gikk så godt sammen, men tydeligvis smelter de i Snørrbygda!
Kanskje meieriet smalt fordi de prøvde å lage ost av saueull?
Lensmannen synger baryton? Det må være den nye måten å fange kriminelle på!
Lensmannen synger baryton? Jeg trodde han bare var opptatt av å holde ro og orden!
Lensmannen sang baryton? Kanskje han prøvde å forføre noen med sin vakre stemme!