Kultur

Kakekast og kulturkræsj i Tjafs-myra (Innlandetstrupen): Ein operaforestilling med fløyte og flatbrød

Karikatur av dramatisk teknisk svikt på Tjafs-myra (Innlandetstrupen) operaforestilling

Av Torgny Brølteblæst, vokalist på midlertidig pensjon og kulturanalytiker med lang nese og hørselskade.


Tjafs-myra (Innlandetstrupen) – Det byrja med ein blokkfløyte og enda i flatbrødkatastrofe. Tjafs-myras lenge varsla operaforsøk, “Sølet og Stoltheten”, blei framført for eit halvfullt grendehus og ein overfull pølsebu. Og eg, Torgny Brølteblæst, sat sjølvsagt fremst med øyrepropp i det eine øyret og traumer i det andre.

Eg hadde knapt fått satt meg på den klamsete plaststolen frå Pløsa Rumpenæs’ Kondolansesamling (brukes berre ved revyar og urnenedsettingar), før det byrja: Ein åpningsarietta på vaskekjeller-blokkfløyte, blåst fram av ein nervøs niåring med dobbel sykkelbukse og pannebånd. Ein tone så skjærande at sjøl kattene i Møkk-myra flykta inn i fjernvarmerøra.

“Som min gamle dirigent Doffen Rødnese sa: Når fiolinene hyler, er det på tide å gå heim.”






Drama i Tjafs-myra: Kva som gjekk gale

  • Teknisk trøbbel: Miksebordet, lånt frå Kråkkas Pølsebu, eksploderte under første refreng. Det sendte både røyk og pølselukt ut over scenen, noko som fekk fleire i publikum til lselukt ut over scenen, noko som fekk fleire i publikum til \u00tru det var grillpause.
  • Scenedesign: Eit sceneteppe sydd av gamle vaffeldukar og gamasjar frå Rumpenæs-familien slutta å virke midt i tredje akt, og forsvant ned i ein sceneluke saman med tenoren.
  • Kostymeulykke: Hovudrolla, spelt av Dutti Snultbakken, kom ut kledd som ei blanding av mjølkespann og bjørk. “Det skal vere symbolsk,” sa regissøren, før ho sjølv gjekk i lås bak eit scenemøblement laga av flatbrød og skam.

Publikum: Frå apati til applaus – ein analyse

Framføringa starta framfor eit stille publikum, kor fleire satt med strikketøy, gamasjeskrap og sau under stolen. Eg observerte følgjande:

  • Fru Bolla Kleppås strikka seg gjennom heile tredje akt. Ingen reagerte – ikkje ein gong ho sjølv.
  • Lurifax Møkkebekk delte ut hjemmebrent drops under pause, noko som løfta stemninga men senka tonereint gehør.
  • Ein einsleg applaus kom frå Kjåkke Rumpenæs, men det viste seg å vere eit myggklask.

Den tekniske fiaskoen: Når mikrofonen møter fiolinen

Under finalenummeret, “Ode til Søla”, braka det laust. Tenoren (fortsatt delvis i sceneluke) song med eit lydnivå berre ein gammal bilalarm kunne matche. Mikrofonen, festet med brøddeig og god tru, tok fyr. Fiolinen – for anledningen eit gammalt vaskebrett frå Snella Brødballs garasje – knakk i to som ein poetisk metafor på kulturell overmot.


Kulturtraume frå arkivet: Då eg sjølv spelte ‘Bjørnen i Brølebø’

Det minna meg unekteleg om den famøse revyen i Brølebø i -84, der eg spelte ein metaforisk isbjørn i varmebølgje. Vi hadde berre éin effekt – ein dampmaskin som aldri slutta. Den står der visst endå.


Torgnys dom:

Sølet og Stoltheten kunne ha vore eit meisterverk, hadde det ikkje vore for regi, skodespel, lyd, lys og publikum. Men det hadde noko. Ein slags sprø sjel. Ein rå, uforklarleg vilje til å lage kunst i ei myr full av flatbrød og nedarva feilgrep.


Konklusjon:

Så kva lærte vi av denne operaen i Tjafs-myra?
At det er mogleg å lage kultur utan kompetanse – men ein burde ikkje gjere det med miksebord frå ein pølsebu.


🔗 Lenker:
👉 “Tårer, tordenskrell og tuba – revy i Snurp-strupen gjekk heilt galt”
👉 “Eg såg kultur dø i Møkk-haugen” – Brølteblæsts verste minner

Avatar of Hønk Fjertvik

Hønk Fjertvik

About Author

0 0 stemmer
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Trine Trønderen
Trine Trønderen
1 day ago

Dette hørtes ut som en skikkelig fest! Jeg vil også være med på kakekast og operaforestilling!

Lars Lurifax
Lars Lurifax
1 day ago

Fløyte og flatbrød? Det høres ut som en merkelig kombinasjon, men jeg er nysgjerrig på hvordan det fungerer sammen!

Ingrid Inderøy
Ingrid Inderøy
1 day ago

Kan man virkelig kaste kaker under en operaforestilling? Det høres både morsomt og litt farlig ut!

Heidi Hjort
Heidi Hjort
1 day ago

Jeg kan ikke forestille meg hvordan fløyte og flatbrød kan være underholdende, men jeg er åpen for å bli overrasket!

Ola Oppned
Ola Oppned
1 day ago

Høres ut som en skikkelig kulturell smeltedigel med både opera og mat! Kanskje jeg må ta turen til Tjafs-myra en dag.

Anna Akevitt
Anna Akevitt
1 day ago

Operaforestilling med fløyte og flatbrød? Det må jo være en helt unik opplevelse! Jeg vil definitivt få med meg neste forestilling.

Pål Pølsemauler
Pål Pølsemauler
1 day ago

Kakekast og opera? Det høres ut som en skikkelig fest for sansene! Jeg vil også være med på moroa i Tjafs-myra.

Per Pølse
Per Pølse
1 day ago

Opera i Tjafs-myra? Det er jo helt sprøtt! Hvordan i all verden fant de på å ha en slik forestilling der?

Kanskje du også vil like:

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –
Kultur

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –

Møt Hønk Fjertvik, sjefsredaktør i Tulleavisa, en lokalavis med humor, alvor og uventede saker fra bygdene i Norge. Les om
Vokalist i Halva Priset i ferd med å velte en bøtte med rekvisitter på scenen, mens en publikummer kaster agurk.
Kultur

Halva Priset, full valuta for vrangstrupen – En kveld med allsang, angst og agurk på scenen

Opplev den uredigerte, humoristiske konsertbeskrivelsen av Halva Priset i Gnurevik, en unik blanding av norsk bygderock, følelser og uforglemmelige øyeblikk.
window.addEventListener('load', function () { var el = document.getElementById('cookie-law-info-bar'); if (el) { el.style.visibility = 'visible'; } });
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x