Gjøvikbanen stengt – lokalbefolkningen tyr til hest og kjerre

🎮 INNLEIING: Det byrja med eit par tog som ikkje kom. No er heile Gjøvikbanen stengt, og det har ført til eit kollektivt tilbakesprang i transporthistorien. Frå pendlarpanikk til patriotisk ponnikjøring: Innbyggjarane har tatt hestekrefter bokstavleg.
Fakta på papiret – og i graset
Ifølge Oppland Arbeiderblad er Gjøvikbanen mellombels stengt grunna “logistikk og signalproblem” – noko fleire i Skepsisforeningen Toten har tolka som ein fordekt LED-forgiftning i sporet.
Samtlege tog mellom Eina og Oslo står stille. I førre veke melde NSB at dei ville setje inn alternativ transport, men desse viste seg å vere ein Toyota HiAce og ein rullator.
Kva kommunen seier – og kva som eigentleg skjer
Kommuneingeniør Bjarnhild Spjelkavik hevda i ein pressemelding at “situasjonen er under kontroll”. Like etter vart ho observert på sparkesykkel med GPS-feste og refleksvest, susande nedover Lundsgate.
Ein kommunal beredskapsplan kalla “Trafikk utan Tannhjul” har no vorte aktivert. Her inngår m.a. gjenoppliving av ridekurs for vaksne og eit samarbeid med det nedlagte museet “Tidsmaskina på Biri”.
Lokale reaksjonar og eit dyr med innspel
Ingebrigt Klev (79) i Snertingdal har henta fram oldefars kjerre, spent den etter ein tidlegpensjonert fjording, og tilbyr no skyss til CC Gjøvik mot betaling i sveler.
“Det går kanskje saktare, men vi kjem fram. Og eg slepp lytte til reklame for tannimplantat og DAB,” seier han.
Samtidig har ein sau ved namn “Rulle” rymd frå ein lokal 4H-gård og no meldt seg frivillig som klimasmart drosje, ifølgje fleire ungdomar i Hunnfeltet.
Fjøsbakks eigne observasjonar
Eg, Oddmund Fjøsbakk, har teke mitt eige transportmiddel i bruk: ein heimelaga el-spark med vedfyrt batteriboks. Frå mitt førarsæte har eg observert følgjande:
Tre hestar parkert ved Kiwi Kallerud, bundet fast i ladestasjon.
Ein heimelaga gondolbana frå Mustad til Bybrua, laga av gamalt hoppetau og postsekker.
Ein ungdom på stylter som ropte “Billettkontroll!” og forsvann i ei sky av mjølstøv.
Konklusjon og oppmoding til handling
Dette er ikkje berre ei transportkrise, det er ein identitetsrevolusjon. Vi står saman, på to eller fire bein, og kjem oss fram med kreativitet, kokosmatte og kjerreplanlegging.
📣 CALL TO ACTION: Har du ein alternativ transportmetode? Send bilete eller send skyss! Merk med #OddmundKjemOmDuKallar
📱 TIKTOK-/REELS-VENNLIG OPPSUMMERING: Togkaos i Gjøvik! Folk kjører hest, gondol og stilts til byen. Fjording mot DAB-reklame. Sau som taxi.
#Hestekrefter #FjordingExpressen #Bygdemetoden #RulleSauen #VedfyrtSparkesykkel
Forfatterbio: Oddmund Fjøsbakk er ein treskalle med tastatur, fast tilsett i Tulleavisa.no. Han dekker alt som luktar lokalpanikk og fjøsmodernitet.
Vel, det blir vel snart tid for å hente fram hesten og kjerren fra boden, ser det ut til!
Endelig en unnskyldning for å ta en nostalgisk tur med hest og kjerre, det er jo nesten som å reise tilbake i tid!
Så det er derfor jeg så Knut Knasketann galoppere forbi med kjerren sin! Trodde nesten jeg drømte!
Jeg har alltid sagt at hest og kjerre er fremtiden, nå får jeg endelig rett!
Hest og kjerre er miljøvennlig, billig og sjarmerende – hva mer kan man ønske seg?
Kanskje jeg burde begynne å trene opp hesten min til å dra kjerre, kan være et nyttig triks i disse tider!
Hvis dette betyr at vi får flere hesteparkeringsplasser i byen, så er jeg helt med på denne trenden!