Kultur

Kakekast og kulturkræsj i Tjafs-myra (Innlandetstrupen): Ein operaforestilling med fløyte og flatbrød

Karikatur av dramatisk teknisk svikt på Tjafs-myra (Innlandetstrupen) operaforestilling

Tjafs-myra (Innlandetstrupen) – Det byrja med ein blokkfløyte og enda i flatbrødkatastrofe. Tjafs-myras lenge varsla operaforsøk, “Sølet og Stoltheten”, blei framført for eit halvfullt grendehus og ein overfull pølsebu. Og eg, Torgny Brølteblæst, sat sjølvsagt fremst med øyrepropp i det eine øyret og traumer i det andre.

Eg hadde knapt fått satt meg på den klamsete plaststolen frå Pløsa Rumpenæs’ Kondolansesamling (brukes berre ved revyar og urnenedsettingar), før det byrja: Ein åpningsarietta på vaskekjeller-blokkfløyte, blåst fram av ein nervøs niåring med dobbel sykkelbukse og pannebånd. Ein tone så skjærande at sjøl kattene i Møkk-myra flykta inn i fjernvarmerøra.

“Som min gamle dirigent Doffen Rødnese sa: Når fiolinene hyler, er det på tide å gå heim.”

Drama i Tjafs-myra: Kva som gjekk gale

Teknisk trøbbel: Miksebordet, lånt frå Kråkkas Pølsebu, eksploderte under første refreng. Det sendte både røyk og pølselukt ut over scenen, noko som fekk fleire i publikum til lselukt ut over scenen, noko som fekk fleire i publikum til u00tru det var grillpause.

Scenedesign: Eit sceneteppe sydd av gamle vaffeldukar og gamasjar frå Rumpenæs-familien slutta å virke midt i tredje akt, og forsvant ned i ein sceneluke saman med tenoren.

Kostymeulykke: Hovudrolla, spelt av Dutti Snultbakken, kom ut kledd som ei blanding av mjølkespann og bjørk. “Det skal vere symbolsk,” sa regissøren, før ho sjølv gjekk i lås bak eit scenemøblement laga av flatbrød og skam.

Publikum: Frå apati til applaus – ein analyse

Framføringa starta framfor eit stille publikum, kor fleire satt med strikketøy, gamasjeskrap og sau under stolen. Eg observerte følgjande:

Fru Bolla Kleppås strikka seg gjennom heile tredje akt. Ingen reagerte – ikkje ein gong ho sjølv.

Lurifax Møkkebekk delte ut hjemmebrent drops under pause, noko som løfta stemninga men senka tonereint gehør.

Ein einsleg applaus kom frå Kjåkke Rumpenæs, men det viste seg å vere eit myggklask.

Den tekniske fiaskoen: Når mikrofonen møter fiolinen

Under finalenummeret, “Ode til Søla”, braka det laust. Tenoren (fortsatt delvis i sceneluke) song med eit lydnivå berre ein gammal bilalarm kunne matche. Mikrofonen, festet med brøddeig og god tru, tok fyr. Fiolinen – for anledningen eit gammalt vaskebrett frå Snella Brødballs garasje – knakk i to som ein poetisk metafor på kulturell overmot.

Kulturtraume frå arkivet: Då eg sjølv spelte ‘Bjørnen i Brølebø’

Det minna meg unekteleg om den famøse revyen i Brølebø i -84, der eg spelte ein metaforisk isbjørn i varmebølgje. Vi hadde berre éin effekt – ein dampmaskin som aldri slutta. Den står der visst endå.

Torgnys dom:

Sølet og Stoltheten kunne ha vore eit meisterverk, hadde det ikkje vore for regi, skodespel, lyd, lys og publikum. Men det hadde noko. Ein slags sprø sjel. Ein rå, uforklarleg vilje til å lage kunst i ei myr full av flatbrød og nedarva feilgrep.

Konklusjon:

Så kva lærte vi av denne operaen i Tjafs-myra?At det er mogleg å lage kultur utan kompetanse – men ein burde ikkje gjere det med miksebord frå ein pølsebu.

🔗 Lenker:👉 “Tårer, tordenskrell og tuba – revy i Snurp-strupen gjekk heilt galt”👉 “Eg såg kultur dø i Møkk-haugen” – Brølteblæsts verste minner

TORGNY BRØLTEBLÆST, Kulturreporter (ufrivillig) og fast indignert skribent i Tulleavisa

Torgny Brølteblæst

About Author

Torgny Brølteblæst (født 14. mars 1952 i Grukkefjell) er en norsk kulturkritiker, tidligere korist og amatørakustiker, kjent for sin fargerike og indignerte penn i spalten “Fjas med Fjes” i Tulleavisa.Brølteblæst begynte sin karriere som bass i Grukkefjellens Blandakor på slutten av 1970-tallet, hvor han raskt ble kjent for sin evne til å høre surt sangmateriale på flere kilometers avstand. Han jobbet på 80- og 90-tallet som akustikkansvarlig ved Grukkefjellens Kulturfjøs, der hans kompromissløse standarder for scenelys og romklang skapte både beundring og frykt i lokal kultursektor.I 2004 trakk Brølteblæst seg delvis tilbake fra aktivt korliv, etter en opphetet debatt om bruk av synthpads i folkemusikkfestivalen “Knurr og Dur”. Siden da har han dedikert seg til kulturjournalistikk, hvor hans anmeldelser preges av teatralsk språkføring, nostalgiske utbrudd og en forkjærlighet for å sammenligne moderne kulturuttrykk med katastrofer, husflid og gamle dirigenter.Blant hans mest kjente sitater finner man:"Det var som å høre en feleorkester med bæsj på buen.""Når fiolinene hyler, er det på tide å gå heim.""Eg har sett kultur i alle former, men dette var mer en dramatisk basill."Brølteblæst er kjent for sin urokkelige skepsis mot dårlig scenelys, uoppdragent publikum og moderne komfortløshet i kulturhusstoler. Han har blitt en kultfigur blant lesere som setter pris på sterke meninger, overdrevne sammenligninger og uvøren bruk av 80-tallsreferanser.

0 0 stemmer
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Trine Trønderen
Trine Trønderen
1 month ago

Dette hørtes ut som en skikkelig fest! Jeg vil også være med på kakekast og operaforestilling!

Lars Lurifax
Lars Lurifax
1 month ago

Fløyte og flatbrød? Det høres ut som en merkelig kombinasjon, men jeg er nysgjerrig på hvordan det fungerer sammen!

Ingrid Inderøy
Ingrid Inderøy
1 month ago

Kan man virkelig kaste kaker under en operaforestilling? Det høres både morsomt og litt farlig ut!

Heidi Hjort
Heidi Hjort
1 month ago

Jeg kan ikke forestille meg hvordan fløyte og flatbrød kan være underholdende, men jeg er åpen for å bli overrasket!

Ola Oppned
Ola Oppned
1 month ago

Høres ut som en skikkelig kulturell smeltedigel med både opera og mat! Kanskje jeg må ta turen til Tjafs-myra en dag.

Anna Akevitt
Anna Akevitt
1 month ago

Operaforestilling med fløyte og flatbrød? Det må jo være en helt unik opplevelse! Jeg vil definitivt få med meg neste forestilling.

Pål Pølsemauler
Pål Pølsemauler
1 month ago

Kakekast og opera? Det høres ut som en skikkelig fest for sansene! Jeg vil også være med på moroa i Tjafs-myra.

Per Pølse
Per Pølse
1 month ago

Opera i Tjafs-myra? Det er jo helt sprøtt! Hvordan i all verden fant de på å ha en slik forestilling der?

Kanskje du også vil like:

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –
Kultur

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –

Bli kjent med Hønk Fjertvik, sjefsredaktør av Tulleavisa, og hans unike syn på lokaljournalistikk.
Vokalist i Halva Priset i ferd med å velte en bøtte med rekvisitter på scenen, mens en publikummer kaster agurk.
Kultur

Halva Priset, full valuta for vrangstrupen – En kveld med allsang, angst og agurk på scenen

Opplev Halva Priset i Gnurevik – en kveld med musikk, latter og uventede øyeblikk!
window.addEventListener('load', function () { var el = document.getElementById('cookie-law-info-bar'); if (el) { el.style.visibility = 'visible'; } });
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x