Politikk

Meta-Milliardar i Pjuskeby: Frp, Ap og Høgre pøsar på Facebook-annonser

Karikert politiker fra Frp, Ap og Høyre som pøser ut penger i form av Facebook- og Instagram-annonser i et humoristisk, overdrevet landskap i Pjuskeby.

Av Ragna “Raspefisk” Oddadottir – Fulltid valgdronning og politisk floskeljeger i Pjuskeby

Sosiale medier-kaos i Pjuskeby: Frp trør gasspedalen i botn

Her i Pjuskeby og kring fjordane lukta det svidd i sjela og kålrabistuing i lufta. For i desse dagar rullar det ut pengar på sosiale medier som det regnar på Rabaldertoppen – og verst ut? Frp, Ap og Høgre. Dei har brukt svimlande 1,9 millionar kroner på Meta-annonser dei siste tre månadane. Klassekampen har gravesjuka i Meta sitt annonsebibliotek og fått fatt i summane, og det er som å sjå på ein slags digital pengefest med friske krefter.

Frp er den store pengebrukaren med 786.000 kroner spreidd over 66 annonser, tett etterfulgt av Ap med 428.000 kroner fordelt på heile 114 annonser. Høgre har slengt inn 221.000 kroner i 60 annonser. Men, om du trur dei villig deler kor mykje dei skal bruke i den stundande valgkampen, tar du feil: Ingen av dei vil sei eit knyst om framtidig annonsebudsjett. Frp si assisterande generalsekretær, Helge Fossum, skriv til Klassekampen at det ikkje er naturleg å avsløre midlane midt i kampanjen.

Meta-milliardane – eit nytt valgvåpen i norske bygder

Det er ikkje berre i storbyane at Facebook og Instagram har tatt over den politiske arenaen. Her i Pjuskeby kjenner vi godt att korleis sosiale medier styrer daglegdagen, og no har det altså blitt ein reknestykke med millionar på bordet. Frp, Ap og Høgre, partia som typisk er i toppen av både makt og maktbruk, har funne fram til ein digital pengepung som tydelegvis ikkje sparer på kruttet. Det lukta digital valgkamp i lufta, og det luktar ikkje roser.

Det skumle her er at sjølv om det offentlege har krav om transparens, vil ikkje desse partia røpe kor mykje dei totalt tenkjer å pumpe inn. Det gjer oss i Pjuskeby skeptiske – kva skjuler dei i sin digitale verktøykasse? Har Frp nokre lure triks i ermet? Eller er Ap meir sjåande på volum enn på pris?

Lokal vinkling: Digital pengefest med hardangerklang

Vi i Pjuskeby kan ikkje sjå dette som anna enn ein slags pengefest der pengar renner som vatn nedover Fnisevollen. Når Frp pøser ut 786.000 kroner i Meta-annonser, medan Ap held på med 114 stykke som drypper frå ein noko mindre, men likevel robust, lommebok, står det klart: Det er ei beinhard kamp om oppmerksamheit.

Det er som om annonsebudsjettet er ein slags usynleg kampstein på Rabaldertoppen som alle prøver å klatre på for å nå toppen. I vår kvardag ser vi korleis dette speglar seg – fleire og fleire politiske innlegg på Facebook og Instagram kjem stormande som ein heil flokk med ender på Klukkesjøen. Medan vi andre står att med spissar i øyra og ein smak av overskotspengar i munnen.

Sanninga bak Meta-annonsebruk: Dette meinte dei eigentleg

Her kjem den saftige delen, kjærleiken i kjend Raspefisk-stil: Frp skriv altså at det ikkje er naturleg å gi opplysningar om pengebruk midt i kampanjeperioden. Eg trur dei eigentleg meinte: «Me pøsar på, men du får ikkje vite kor mykje før alt er over og støvet har lagt seg.» Ap og Høgre held kjeft som ein fisk på land – kanskje litt redde for kva folket skal seie når ein veit kva det koster å kjøpe seg synlegheit på Meta.

Dette er ikkje noko anna enn ein slags digital valgkampmaskin som brusar som eit tordenvær over Fnattfjæra. Og eg er sikker på at det luktar brent av både frustrasjon og store forventningar frå både partipampar og veljarar.

Avslutning: Pjuskeby står på kanten – kva skjer no med demokratiet?

Vi i Pjuskeby er ikkje kjent for å sitje stille og late ting gå i gløymeboka. Når millionane rullar og digitale kampanjar flommer over som vatn i Klukkesjøen etter vårregnet, må vi spørje oss: Kvar går grensa for kva pengar kan kjøpe i ein valkamp? Har vi endeleg nådd punktet der synlegheit og pengar rår meir enn argument og folkestyre?

Eg ser for meg ein framtid der vi anten står som passive tilskodarar i denne Meta-milliard-festen, eller reiser oss som ein heil bølgje frå Bryggekanten og ropar “Nei takk!” til skjulte pengeposar og uoversiktlege kampanjer.

Det luktar svidd, Pjuskeby. Det luktar at noko må endrast før vi druknar i Meta-annonsar og digitalt tullball.

Kilder

Tall frå Klassekampen via Meta sitt annonsebibliotek – ein gullgruve for alle som elskar tall, politikk og digitale pengar som renner over. Les sjølv og le: Klassekampen (ikkje heilt Tulleavisa, men nesten).

TikTok/Reels-oppsummering

Frp sprøyter 786.000 kr på Meta-annonser! Ap og Høgre følger hakk i hæl. Valgkamp = digital pengefest? Ingen vil røpe kor mykje som kjem i siste runde. Dette luktar svidd – og det er ikkje berre på skjermen! #MetaMakt #Valgkamp2025 #Pjuskeby

CTA – Ka no?

Del denne artikkelen ved å sende ein virtuell rakett frå Rabaldertoppen! Eller bruk ein digital fløyte til å varsle naboen om at Meta-milliardane rullar som ein foss. Ver med å avslør det digitale spelet – og krev å få vite kva som eigentleg skjer bak annonseskjermane!


Om forfattaren:
Ragna “Raspefisk” Oddadottir, 21 år, bur i ein skranglete trehus på Fnattestien 7 i Pjuskeby. Fulltid valgdronning, politisk floskeljeger og satirisk kommentator med snert og glimt i auga. Brenn for å avsløre løgn og tullball i norsk politikk – og å få folk til å le mellom slagene.

Ragna “Raspefisk” Oddadottir

Ragne "Raspefisk" Oddadottir

About Author

Fulltid valgdronning frå Fnattestien 7 i Pjuskeby, med tre hundar og ein uredd tunge. Eg avkler politikarar, sprenger flosklar og serverer den bitande sanninga med hardangerklang og latter som smittar. Her er det null filter, mykje glimt i auga og ein smak av ekte bygdekraft!

0 0 stemmer
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Truls Trønderknegg
Truls Trønderknegg
16 hours ago

Æ veit itj ka e meta, men æ veit ka pølse e! 🌭

Frida Fjas
Frida Fjas
16 hours ago

Æ tru de e på tide at politikeran tar en pause fra Facebook og heller går ut i virkeligheten å får ting gjort!

Ola Bomullshjerne
Ola Bomullshjerne
16 hours ago

Æssen kan man værra en meta-milliardar? E det no sånn som en digital riking eller ka?

Kari Kremtunge
Kari Kremtunge
16 hours ago

Æ tenk sæ at de e like mye pølseprat på Facebook som på grillfesten min forrige helg!

Stian Snurrebart
Stian Snurrebart
16 hours ago

Æ har itj brydd mæ om politikk på Facebook siden den gangen onkel Knut begynte å dele konspirasjonsteorier om månen!

Lise Lur
Lise Lur
16 hours ago

Æssen kan de værra meta i Pjuskeby når æ itj engang veit ka meta e?

Pål Pøbel
Pål Pøbel
16 hours ago

Æ trur egentlig at de e pølseparti som e de store temaet her, ikkje meta-milliardaran!

Nina Nysgjerrig
Nina Nysgjerrig
16 hours ago

Æ lure på om de e nokka sånt som en mega-milliardar som spise mega-mygga til frokost!

Kanskje du også vil like:

Gammel campingvogn med paroler om dikt, frosk og politikk, foran rådhuset i Lortelia (Lillestrøm)
Politikk

Valgkamp på villstrå i Lortelia (Lillestrøm) – Ordførerkandidat lover gratis pølse og tvangspoesi!

Valgkamp i Lortelia byr på humoristiske utspill, lokalpolitikere og overaskende kampanjeløfter i en sjarmerende og morsom lokalhistorie om politikernes krumspring.
Internasjonal forsamling glir ut i diplomatiske suppedrag etter lokkeflaus i Østerriksk landsby
Politikk

Stormøte i Snøflaks (Schneeflach) – Hovmesteren glemte suppelokket og hele NATO snublet i dørmatta

En internasjonal sikkerhetskonferanse tok en uventet vending da en suppelokkulykke forårsaket diplomatisk kaos, krenkelser og nye NATO-nyheter i snø og
window.addEventListener('load', function () { var el = document.getElementById('cookie-law-info-bar'); if (el) { el.style.visibility = 'visible'; } });
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x