Nyskapning i Flåklypa: Rallkattlia Vel innfører motorisert postlevering – med uventet bifangst

Av Torgny Brølteblest, spesialutsendt for Flåklypa Tidende
Det var ein strålende formiddag i Flåklypa, med god trekk frå sør og lukt av nystekte sveler, då Rallkattlia Vel lanserte sitt nyaste storprosjekt: Den motoriserte postleveringa. Med hornmusikk frå Enkefru Knerkens Gnagarlag og høytidelig snorklipping av ordførar Olav Salmander Blekken, rulla postvespa “Snuppelina II” stolt ut frå Kverrestadslåven.
Initiativtakar, oppfinnarfantom og halvpensjonert snøskuterreparatør Hjallis Bjønnbakken, kunne meddele at prosjektet hadde vore under planlegging sidan den legendariske Trillebår-Grand Prix’en i -78, då han fekk ideen om å kombinere postsortering med transport av surkål.
– Eg har berre venta på rette anledninga, sa Hjallis, medan han sto og klødde seg tankefullt med et multiverktøy i bakhodet.
“Snuppelina II”, ein ombygd DKW frå 1939, var utstyrt med tandemskistativ, ein heimelaga postslynge og ein bjøllemekanisme som skulle varsle husstandane om ankommande korrespondanse.
– Ho går som eit uvær i motbakke og som eit forfjamset pinnsvin i nedoverbakke, forklarte Hjallis, medan maskina låg og småkoka på tomgang.
Første prøvetur – og første skade
Ordførar Blekken fekk æra av første tur, men etter 34 meter hadde han både mista hjelmen, postsekken og ein uheldig grevling som hadde forvilla seg opp i bensintanken. Ein spontan redningsaksjon blei sett i gang av Frøken Ingrid Svovelstads Livredningspatrulje, bevæpna med fiskestenger og ein sliten vaffelrøre.
Grevlingen, seinare døpt “Gunnar”, vart overtalt til å forlate motorrommet ved hjelp av tre skiver brunost og ein middels streng reprimande frå fru Svovelstad sjølv.
Blanding av nyttig og fullstendig unyttig
Postombæringa fortsette, men med visse justeringar: mellom anna krav om vernbriller for alle som skulle hente brev, sidan Snuppelina II skaut ut rekommandert post med ein kraft som kunne stoppe ei middels okse.
På Kjølebråten fekk til dømes Enkefru Knerken tilsendt sin eigen strømregning på blankpolert messingplate – med såpass kraft at han borra seg tre centimeter inn i vedskjulet.
– Det er viktig å få posten levert effektivt, sa Hjallis fornøgd, medan han peikte på skisseblokka si, der neste prosjekt allereie var under planlegging: Ein motorisert trillebår med plass til både vedsekker og bestemor.
Reaksjonar frå bygdafolket
Responsen var delt:
- Enkefru Knerken: “Det er betre å få rekninga på ein sølvfat enn ikkje i det heile.”
- Lensmann Brunsnegle: “Eg må purre på purringa på purra mi.”
- Fjøsnisseforbundet lokalavdeling 17: “Vi krev krav om at småkryp får refs før dei blir posta.”
Ein særleg rørande episode oppstod då gamle Aslak “Blæst’n” Pedersen mottok sitt første brev på ti år – ein invitasjon til livets harde skule sitt 80-års jubileum. Aslak vart så rørt at han tilbydde Snuppelina II ei natt i vedskjulet, “berre for å varme motoren.”
Alt i alt ein moderat suksess
Til slutt kunne Rallkattlia Vel erklære prosjektet for “ein moderat suksess med potensial for katastrofal framgang”, ifølge pressemeldinga, skrive på maskinpapir så gammalt at det spratt frå kvarandre ved første vindpust.
Neste plan: motorisert lysløyperens til jul, samt ei eiga utgreiing om konsekvensane av “sølvsmedposta” for det lokale skjærebestanden.
Kommentarfeltet:
Sneipen i Vinkelmoen: Når kjem heimlevering av lefse?
Gamle-Truls: Eg meiner dei burde brukt tømmerstokkar, som i gamle dagar.
Magne Meitemark: Hugs refleks på posten!
Frøken Fløym: Dette krenkar brevdue-næringa!!!
Snufs Brakksvale: Kan eg få grevlingen på månadsleige?
Steingrim Gnu: Typisk Flåklypa, aldri noko halvvegs. Alt går heile vegen til helsike, men i dur og moll!
Liv Løvtynn: Eg vart truffen av ein rørleggarfaktura i tinningen! Krev erstatning!
Per “Potet” Persen: Før i tida fekk vi brev på mjølpose. No: Krigsområde.
Bjønnulf Skramme: Eg meiner vi må bygge tunnel for posten.
Freske Frida: Eg vil melde meg som pilot for neste prosjekt. Har kjørt utfor i trillebår før.
Artikkelen er inspirert av: https://www.flaklypa-tidende.no/postprosjekt2025 (tullelenke)