Kultur

Trekkspillet tok fyr og sauen vant scenen – kulturkollaps i Skogstuggu (Os i Østerdalen)

Karikatur av trekkspillbrann og geit på scene under kulturarrangement i Skogstuggu
🚨 Hjelp oss, folkens! 🚨

Av Torgny Brølteblæst, vokalist på midlertidig pensjon og kulturanalytiker med lang nese og hørselskade.


Der sat vi – 74 forventningsfulle kulturhungerne og to forvillede rotter – klare for å oppleve årets Trekkspillets Tunge Torsdag i Skogstuggu (Os i Østerdalen). Det vi fekk, var meir ein kulturskavank enn ei kulturoppleving. Ja, eg seier det: Dette var som å helle lunka surmjelk i øyra og kalle det kammermusikk.


Følgande hendingar burde vore varsla i Folkeregisteret:

  • Eit trekkspel tok fysisk fyr
  • Ein sau blei ståande på scenen og fekk brått kultstatus
  • Eit lettbedugget kor starta i feil toneart og endte i emosjonelt sammenbrot
  • Kefir-eksplosjon under langpannekakeseremoni
  • Konferansier improviserte heile programmet med utgangspunkt i ein gamal plakat frå ei råneutstilling i Elgå

Torgnys tekniske tordentalar:

Lydanlegget, som var leigd frå “Halvdan HiFi og Hårete Ledningar AS”, pep og skreik som ein stikkstraum i ein bikkje. Mikrofonen var øydelagt før arrangementet starta, og blei erstatta med ein trakt og eit sugerøyr.

Lyssettinga? Håpløs. Tre lommelykter og ein gammal projektor som kasta skyggebilder av programleiarens skjeggstubb på lerretet. Det var som å sjå ein noir-film regissert av ein blind rev.






Publikum i djup forvirring:

Fru Halvorsen strikka seg gjennom heile tredje trekkspelstykke, heilt til ho oppdaga at ho hadde strikka fast til stolsbeinet. Ingen reagerte. I rad 3 sat det to ungdommar som filma seg sjølve i fire kvarter og trudde dei var på rave.

Den lokale bridgeklubben “Kløverknekten” trudde dei skulle på bingo og applauderte kvar gong det kom ein ny tone.


Kulturens kollaps, steg for steg:

  1. Trekkspillsmelting: Bjarne Klonks heimefiksa Hohner begynte å ryke midt i “Blåklokker i G-moll”. Publikum trudde det var effektar. Det var det ikkje.
  2. Geitehonør: Ein sau (seinare identifisert som Ragnhild) blei gløymd att på scena etter pause. Ho stod musestille, og blei feilaktig hylla som ny teaterform.
  3. Kefirkatastrofen: Brattbakkmoens kulturutvekslingsdelegasjon medbrakte fermentert drikke, som ved åpning eksploderte og traff to blokkleikarar og ein skalk av ei sviskekake.
  4. Konferansier i kaos: Odd Jøkelskar mista manuset og leste frå ein plakat om “Nakkekotelett og samfunnsansvar”.

Torgnys dom:

Eg har sett mykje i mi tid. Eg har sett kordamer gå i fistel, fiolinistar falle i gråt og ein baryton som fekk akutt bronkitt midt i “O Helga Natt”. Men dette, dette var noko nytt.

Dette var ikkje kultur. Dette var landbruks-surrealistisk samhandlingskunst med akutt behov for kompetanseløft.


Og kva lærte vi?

At kultur i distrikta må tas på alvor. At trekkspel ikkje bør smørjast med geitefett. Og at ein sau på scena ofte har meir ro enn eit heilt bygdekulturstyre.

Som min gamle dirigent Doffen Rødnese sa: “Når fiolinene hyler og geitene får applaus, er det på tide å finne ein ny sjanger.”

🚨 Hjelp oss, folkens! 🚨
TORGNY BRØLTEBLÆST, Kulturreporter (ufrivillig) og fast indignert skribent i Tulleavisa

Torgny Brølteblæst

About Author

Torgny Brølteblæst (født 14. mars 1952 i Grukkefjell) er en norsk kulturkritiker, tidligere korist og amatørakustiker, kjent for sin fargerike og indignerte penn i spalten “Fjas med Fjes” i Tulleavisa.Brølteblæst begynte sin karriere som bass i Grukkefjellens Blandakor på slutten av 1970-tallet, hvor han raskt ble kjent for sin evne til å høre surt sangmateriale på flere kilometers avstand. Han jobbet på 80- og 90-tallet som akustikkansvarlig ved Grukkefjellens Kulturfjøs, der hans kompromissløse standarder for scenelys og romklang skapte både beundring og frykt i lokal kultursektor.I 2004 trakk Brølteblæst seg delvis tilbake fra aktivt korliv, etter en opphetet debatt om bruk av synthpads i folkemusikkfestivalen “Knurr og Dur”. Siden da har han dedikert seg til kulturjournalistikk, hvor hans anmeldelser preges av teatralsk språkføring, nostalgiske utbrudd og en forkjærlighet for å sammenligne moderne kulturuttrykk med katastrofer, husflid og gamle dirigenter.Blant hans mest kjente sitater finner man:"Det var som å høre en feleorkester med bæsj på buen.""Når fiolinene hyler, er det på tide å gå heim.""Eg har sett kultur i alle former, men dette var mer en dramatisk basill."Brølteblæst er kjent for sin urokkelige skepsis mot dårlig scenelys, uoppdragent publikum og moderne komfortløshet i kulturhusstoler. Han har blitt en kultfigur blant lesere som setter pris på sterke meninger, overdrevne sammenligninger og uvøren bruk av 80-tallsreferanser.

0 0 stemmer
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ola Bomullstøff
Ola Bomullstøff
1 day ago

Ka i all verden skjer i Skogstuggu? Fyr i trekkspill og sauer på scenen? Dette e jo rein galskap!

Kari Kvikkleire
Kari Kvikkleire
1 day ago

Eg har hørt om sauer som kan synge, men å vinne ein talentkonkurranse på Skogstuggu? Dette e jo berre tull og tøys!

Per Pølsesnurr
Per Pølsesnurr
1 day ago

Eg trur eg har sett det meste no! Fyr i trekkspill og ein sau som stjeler showet? Det e ikkje kvar dag ein opplever slikt, det må seiast!

Hilde Havrefjell
Hilde Havrefjell
1 day ago

Dette e jo rein absurditet! Kva skjer med kulturkollapsen i Skogstuggu? Eg trur eg må dra dit sjølv og sjå med eigne augo!

Ingrid Iskrem
Ingrid Iskrem
1 day ago

Eg trur eg har sett alt no! Ein sauevinnar og ein brennande trekkspill? Dette e jo som tatt rett ut av ein film!

Perle Persille
Perle Persille
1 day ago

Eg har høyrt om kulturkollaps, men dette tar kaka! Ein sauekonsert og eit brennande trekkspill? Skogstuggu har virkeleg overraska meg denne gongen!

Lars Lurveteppet
Lars Lurveteppet
1 day ago

Eg må sei eg ler så eg grein av denne artikkelen! Ein sauevokalist og ein brennande trekkspill? Det e heilt fantastisk!

Kanskje du også vil like:

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –
Kultur

Kjære lesar, kjærare abonnent, og aller kjæraste du som berre dumpa innom via ei lenke du trudde var noko anna –

Møt Hønk Fjertvik, sjefsredaktør i Tulleavisa, en lokalavis med humor, alvor og uventede saker fra bygdene i Norge. Les om
Vokalist i Halva Priset i ferd med å velte en bøtte med rekvisitter på scenen, mens en publikummer kaster agurk.
Kultur

Halva Priset, full valuta for vrangstrupen – En kveld med allsang, angst og agurk på scenen

Opplev den uredigerte, humoristiske konsertbeskrivelsen av Halva Priset i Gnurevik, en unik blanding av norsk bygderock, følelser og uforglemmelige øyeblikk.
window.addEventListener('load', function () { var el = document.getElementById('cookie-law-info-bar'); if (el) { el.style.visibility = 'visible'; } });
7
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x